Den lette vej til hurtig vægttab findes ikke. Men der findes nogle små justeringer i hverdagen, som kan have stor betydning i sidste ende.
At ændre sin livsstil, kræver først og fremmest en ny indstilling i dit mindset.
DU SNYDER KUN DIG SELV! – Det er ikke for min skyld, din mors skyld, din kærestes skyld, din ….. NEJ, du skal have lysten til at ændre dine vaner for DIN skyld. Når du først vender dig af med at lyve 30 min. mere på løbebåndet, kværne en mars bar i bilen og lade som om det ikke er sket – og finde undskyldninger for hvorfor du ikke nåede til træning idag – så er du allerede kommet langt i processen.

Her er 5 råd til dig, der vil gøre noget godt for dig selv:

Tag trapperne!

Dette er en vane sag. Gå uden om rulletrapper, elevatorer og andet teknik der fragter din krop indenfor. Føler du at en tung taske, indkøbs poser eller en baby på armen er en legitim undskyldning? FEJL!

Lad bilen stå!

Og nej, det hjælper ikke at tage bussen. Brug stængerne når du skal ud! Om du cykler eller går er underordnet, bare du får bevæget din krop, når du alligevel skal fra A til B, hvorfor så ikke få lidt motion imens?

Parker så langt væk du kan!

Satte du dig alligevel i bilen (dovnehund), så forsøg at parker bilen på den parkeringsplads der er længst fra indgangen/døren. Så får du da lidt ud af det, og ingen har taget skade af at gå 50 meter 😉

Spis til du ikke er sulten mere – ikke til du er mæt

Spiser du også til du ligger og revner på sofaen? Det er vi mange der gør. Men det er en dårlig idé! Det er ubehageligt og gavner ingen ting! Spis til sulten ikke er der mere, i stedet for at spise til du bliver decideret mæt. Iøvrigt går der typisk 15-20min før kroppen registrere en mæthedsfornemmelse. Ro på, nyd maden og lyt til din krop.

Skip morgen maden!

Vi har sagt det før, og vi siger det igen! DROP MORGENMADEN! Glem alt hvad du har lært om at morgenmad er det vigtigste måltid på dagen, eller spis som en konge om morgenen og som en tigger om aftenen.
Hos fitnessmentor praktisere vi intermittentfasting, som går ud på at give kroppen og systemet ro i x antal timer. Denne metode er yderst effektiv til vægttab.
(Lider du af sygdomme, tager medicin el. lign. – kontakt en mentor før du starter på IF, og bliv rådgivet om dette.)