”Jeg har ikke tid til at træne”
”Jeg er træt når jeg kommer hjem fra arbejde”
”Min kat er syg”

Undskyldninger er der nok af, og jeg bruger dem også i den grad selv! (bortset fra den med katten.)

Alle – siger og skriver – ALLE har på et eller andet tidspunkt i sit liv, skippet træningen, og undskyldt sig selv med at der ikke er tid nok i døgnet til sådan noget pjat.

Men hvad hvis jeg fortæller dig at du, på 4 minutter, kan gøre en kæmpe forskel for din krop?

Dette er IKKE en mirakelkur, som klingfilm der smelter fedt, piller der sortere fedt ud af tarmen eller en app der kan få dig til at trække vejret rigtigt så du taber dig 10 kg på en uge. 

Hvad er så Tabata?
Tabatatræning er hårdt, og det kræver at du giver dig selv 110%

til gengæld skal du kun give dig selv 110% 8 gange af 20 sekunder! 

Tabatametoden er en form for interval træning, hvor man anvender et program på i alt 4 minutter, der pga. den meget høje intensitet er lige så effektivt som 45 minutters normal cardio (for eksempel løb). De fire minutter er fordelt på otte sekvenser af 20 sekunders højintensiv træning efterfulgt af 10 sekunders pause.

Det er faktisk ret simpelt, og kan udøves på mange forskellinge måder, nogle fortrækker en cykel/airbike, andre crosstræneren osv osv. der er utallige måder at udfører en vellykket Tabata træning på!

Hos Fitnessmentor instruere vi vores fantastiske mentorer i at benytte sig af Tabata i deres træninger, dette gør vi af flere årsager, hovedårsagen er dog de vilde resultater vi har set, på blot 4 minutters HIIT/Cardio i Tabata form.

De klareste fordele ved at hive 4 minutter ud af kalderen dagligt:

Bedre iltoptag (kondition)
Muskler holder længere, inden de syrer til
Bedre isulinresistens (forebygger sukkersyge)
Højere fedtforbrænding

 

SÅ KOM DOG IGANG!

Op på cykel, eller kontakt Fitnessmentor hvis vi skal hjælpe dig på rette køl. 😊🔥😃🤸‍♂️🏋️‍♀️